torstai 24. lokakuuta 2019

Paras ystäväni


Sipin kanssa olemme parhaat ystävät nyt ja aina. Kukaan ei tunne minua yhtä hyvin. Sipi tietää jokaisesta eleestäni, mitä ajattelen ja mitä meinaan seuraavaksi tehdä. Me ymmärrämme toistemme mielentiloja pelkästä katseesta.
Jokainen aamu alkaa sillä, että pesen Sipin silmät ja korvat. Se on tärkeää läheisyyttä meille molemmille.
Jos olen allapäin, Sipi ilahduttaa minua hyppäämällä kevyesti minua päin ja haukahtamalla.
Lenkillä annan Sipin kävellä edellä ja seuraan hänen liikkeitään ja eleitään tarkkaan. Tiedän heti Sipin hännän ja korvien asennosta, onko edessä jotain, mihin pitää reagoida. Ilman Sipiä moni asia jäisi huomaamatta. Sipi saa olla minun korvani ja silmäni nyt kun alan tulla vanhaksi.
Yhdessä olemme enemmän kuin osiemme summa. Kun toinen keksii jotain kiinnostavaa haisteltavaa, on toinen heti juonessa mukana. Tutkimme polkuja ja tätä elämää yhdessä.

1 kommentti:

  1. Osaisipa Sipi lukea ajatuksesi! Kyllä Sipi kuitenkin tietää!

    VastaaPoista