sunnuntai 26. marraskuuta 2023

Matildanjärven kierroksella

Eilisen koirametsäilyn jälkeen lähdimme tänään taas reippailemaan. Suuntana oli Teijon kansallispuisto ja Matildanjärven kierros. Seuraksi tuli Nipsu. Kumun oli tarkoitus tulla myös, mutta hänen emäntänsä sairastui valitettavasti. 


Sää oli aivan upea! Melko kylmä, mutta aurinkoinen ja kirkas. Ei uskoisi millään, että on marraskuu. Varjot olivat kyllä tosi pitkiä.


Minä sain maistaa vapautta ja kuljin ilman remmiä melkein koko lenkin. Olin luottamuksen arvoinen, käyttäydyin aivan nätisti enkä kertaakaan yrittänyt lähteä karkuun. Tässäkin odottelen tuolla puiden lomassa, että kaikki tulevat samaa matkaa.


Matildanjärvi alkaa jäätyä ja rannassa oli paljon mielenkiintoisia hajuja. Jää kantoi minun painoni, kun olen niin kevyt, mutta en kuitenkaan saanut lähteä yhtään kauemmas rannasta. 


Ihmiset kävelivät niin hitaasti - minä olisin jaksanut vaikka juosta täysillä koko lenkin. Tässä risteyksessä suostuin taas vähän odottelemaan muita. 


Pitkospuilla oli välillä vähän ruuhkaa, kun yritimme mahtua kolmestaan kulkemaan. Tässä minä teilaan Sipin ja Nipsun kun tuli vähän kiireinen ohitus. 


Lopuksi tutulla paikalla valokuvaus. Nipsua ei olisi voinut vähempää kiinnostaa. 


Koska oli niin kylmää, ihmiset eivät tarenneet pitää evästaukoa laavulla. Sen sijaan menimme koko porukalla kyläravintola Terhoon. Siellä oli rauhallista, ja saimme kaikki vähän leputtaa jalkoja ja lämmitellä. Vain ihmiset saivat pizzaa, me koirat vaan nuuhkimme hyviä hajuja lattialta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti