torstai 27. heinäkuuta 2017

Kesälomareissu

Tämän kesän autoreissu oli pieni Saksan-kiertue. Matkustimme autolla Pohjois-Saksasta Ruhrin alueelle ja sieltä itäiseen Saksaan.
Nukuimme muutaman yön teltassa ja pari yötä hotellissa Leipzigissä. Minusta teltassa oli ihan mukava nukkua. Pääsin isäntäväen kanssa samalle patjalle ja yhtenä yönä myös makuupussiin. Muina öinä oli aika lämmin, enkä kaivannut peittoa.

Ederseellä pääsin uimaan. Vesi oli todella vähissä eikä ihmiset voineet uida ollenkaan tässä matalassa kohdassa leirintäalueen vieressä, mutta minulle onneksi riitti vettä.

Kuuman päivän jälkeen mikään ei ole mukavampaa kuin päästä kastelemaan turkki ja vetreyttämään lihaksia vedessä.

Koko tämän laakson pitäisi olla veden alla, mutta nyt näkyy vain pieni puro.

Minua se ei haitannut. Poseerasin iloisena uinnin jälkeen Süd-Aser-nimisessä kylässä, jossa nukuimme yhden yön leirintäalueella.

Jatkoimme matkaa Ederseen padolle, jossa pidimme pienen lounastauon varjoisalla näköalapaikalla. Minusta oli tylsää olla ihmistungoksessa, mutta oli niin kuuma päivä (noin 30 astetta), että en minä olisi autoonkaan voinut jäädä.

Onneksi olimme pian perillä Leipzigissa! Nukuimme hotellissa ja nautin viileämmästä illasta. Seuraavana päivänä jäin hotelliin nukkumaan, kun isäntäväki kävi katsomassa paikallisia nähtävyyksiä. Illalla menimme kaikki uimaan Cospudener Seelle. Vesi oli ihanan virkistävää, mutta ei liian kylmää. Juuri sopivaa meille kaikille.

Yksi matkan nähtävyyksistä oli Salzwedelin pikkukaupunki. Kävelimme pitkin vanhoja katuja ja isäntäväki joi kahviloissa kahvia ja söi Baumkuchenia. Minä sain vettä ja kävin kahlaamassa pienessä purossa.
Heti tämän reissun jälkeen lähdin hoitoon tutulle hoitajalle täällä Hampurissa ja isäntäväki lähti Suomeen muutaman päivän lomalle. He kävivät myös katsomassa Sipiä ja pentuja, mutta siitä lisää myöhemmin.