tiistai 22. toukokuuta 2018

Automatka Suomeen

Lauantai oli todella erikoinen päivä. Ensin herätyskello herätti meidät keskellä yötä, jo kolmen maissa. Sitten isäntäväki lähti autolla jonnekin, kuulemma lentokentälle, ja takaisin tuli vain emäntä. Isäntä on ilmeisesti matkoilla jossain todella kaukana, emmekä näe häntä pitkään aikaan.
Me lähdimmekin sitten omalle matkalle.

Emäntä pakkasi auton ja me hyppäsimme kyytiin ja ajoimme Hampurista Tanskan autolautalle.

Tässä jonotamme lauttaan. Meillä oli autossa ihan hyvin tilaa ja mahduimme takakonttiin hyvin kahdestaan.

Ajoimme Tanskan läpi tukka putkella emmekä Sipin kanssa astuneet tassullakaan Tanskan maaperälle. Ajoimme pitkää siltaa pitki Tanskasta Ruotsiin, mutta sehän ei ollut meille ensimmäinen kerta.

Tämä kuva on Skånesta Etelä-Ruotsista, jossa pidimme vähän pidemmän tauon. Oli aurinkoinen ja lämmin ilma.
Ruotsissa emäntä kuunteli radiosta selostusta Englannin kuninkaallisista häistä sekä Ruotsin jääkiekkomaajoukkueen ottelusta USA:ta vastaan. Matka sujui ihan mukavasti.
Kun lähestyimme Tukholmaa, alkoi olla jo vähän kiire ehtiä seuraavaan laivaan.
Ehdimme lauttarantaan juuri ajoissa. Ainoa ongelma oli, että minä ja Sipi emme suostuneet tekemään tarpeitamme satamaan, koska siellä ei ollut lainkaan nurmikkoa, vaan ainoastaan asfalttia.
Emme kyllä saaneet mitään iltaruokaakaan, koska ei kuulemma ollut oikein aikaa syödä. Ei meillä ollut kyllä kova nälkäkään.
Auton matkamittari näytti 1015 km kun saavuimme Tukholman satamaan. Oli aika rankka reissu ja kyllä meitä väsytti matkustaa niin pitkä matka.

Yö laivan hytissä meni hyvin. Minä nukuin emännän kanssa sängyssä ja Sipi sängyn alla. Kaikki olivat tyytyväisiä.
Illalla ja aamulla kokeilimme laivan kannella koirakäymälää, mutta se ei ollut oikein meidän juttu. Vasta aamulla pitkän jahkailun jälkeen suostumme kumpikin tekemään pienet pissat.

Helpotus oli sitä suurempi kun tulimme perille Turkuun. Menimme heti Ruissaloon aamulenkille ja nautimme suomalaisen metsän rauhallisesta tunnelmasta.

Ruissalosta ajoimme vielä pienen matkan Paimioon Urpon ja Kärsän luokse! Olemme olleet täällä nyt jo muutaman yön ja täällä on niin mukavaa että toivottavasti voimme olla täällä vielä monta yötä!
On niin mukavaa kun on kavereita ja iso piha.