sunnuntai 25. lokakuuta 2009

Koirakoulussa

Minulla oli tänään tottelevaisuustreenit. Me kävimme Turun käyttökoirakerhon treeneissä Haunisten koirakentällä. Minusta toivottavasti hiotaan BH-koira talven aikana.
Ensin tehtiin lähestymisharjoitus, eli kouluttaja tervehti jokaista koiraa erikseen, ja meidän piti olla helposti lähestyttävissä. Minua kiinnosti enemmän nurmikentän ihanat tuoksut, enkä oikein ennättänyt tutustua kouluttajaan. En siis ainakaan käyttäynyt sopimattoman riehakkaasti.
Sitten meidät jaettiin ryhmiin, ja minä ilmoittauduin penturyhmään (vaikka olenkin ainakin omasta mielestäni melkein aikuinen jo). Harjoittelimme toisten koirien ohittamista, istumista, paikallaoloa ja luoksetuloa. Viimeisin harjoitus eli luoksetulo oli kaikista hauskin! Minä juoksin niin kovaa kuin kintuista lähti!
Penturyhmässä meitä oli vain kolme koirakkoa, joten ehdimme tehdä harjoitukset huolella. Minua rupesi kuitenkin vähän jännittämään, ja hypin koko ajan emäntää vasten. Ensi kerralla toivottavasti menee paremmin, kun olen jo konkari.
Treenien jälkeen kiersimme Haunisten altaan, ja sekin oli kivaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti