lauantai 10. huhtikuuta 2010

Leikkauksessa

Minulla oli eilen todella kummallinen päivä. Aamulenkin jälkeen emäntä antoi aamupalan vain Rekulle ja minä jäin ilman! Se oli todella outoa, sillä en muista että niin olisi käynyt koskaan aikaisemmin. Sitten me lähdimme emännän kanssa autolla eläinlääkäriin. Minut punnittiin (vaaka näytti 26,8 kg) ja eläinlääkäri kehui minua. Olen kuulemma reipas tyttö ja sydämeni sykkii kuin "sporttipumppu"! Peppuuni pistettiin piikki, ja kummallisesti alkoi väsyttää.
Kun olin unessa, minun vatsani avattiin ja sieltä otettiin pennuntekovehkeet pois. Minulla oli kuulemma juoksutkin alkamassa taas, joten vuosin aika paljon verta leikkauksessa.
Kun heräsin, oli krapulainen olo. Ei tuntunut kivalle ollenkaan, vatsassa oli outo tunne ja päässä ihmeellinen kauluri.
Kotona Rekku oli riehakkaalla päällä, ja minua hävetti se kamala kauluri enkä osannut liikkua sen kanssa ollenkaan. Pistin vain hännän koipien väliin ja seistä jökötin paikoillani. Onneksi Rekku siitä lähtikin jonnekin hoitoon, niin ei tarvitse hävetä sen edessä.
Illalla uikutin aika paljon, kun koski joka paikkaan.

Yöllä opettelin vähän liikkumaan kauluri päässä, mutta törmäilin sen kanssa koko ajan seiniin ja huonekaluihin. Aamulenkillä olisin halunnut riehua vähän, mutta emäntä ei päästänyt minua remmistä vapaaksi. Ruoka ei kyllä maistunut yhtään. Pikkaisen maistelin vain.
Nyt nukuttaa vain.

Onneksi tämä leikkaus on nyt hoidettu, niin ei tule juoksuja enää. Minulla olikin hormonit vähän sekaisin, kun juoksuja pukkaa vähän väliä. Eläinlääkäri sanoi, että minulle voi tulla valeraskaus viikon tai parin kuluttua.

4 kommenttia:

  1. Voi Villa pieni, kaikkea sitä paimenkoirakin joutuu kokemaan. Onneksi emäntä pitää sinusta hyvää huolta. Olen kuullut myös, että koirat paranevat nopeasti.

    VastaaPoista
  2. Sinähän olet reipas paimenkoira. Minutkin on leikattu ja olo on nyt niin vapautunut, kun ei enää urosten pissit houkuttele eikä urokset nuuski peräsintä. Pikaista paranemista!
    Terveisin
    Bertta-ystäväsi

    VastaaPoista
  3. Acu, Halli ja Everikin tietää kokemuksesta, että leikkauksesta selviää!:) Kaulurit on kyllä ihan syvältä koska niiden kanssa liikkuminen on niin vaikeaa...Aculla on käytössä "voimallaläpi" taktiikka ja mamma onkin joutunut ostamaan toipumisen aikana pahimmillaan neljä uutta kauluria!:) Niin ja myös uuden olohuoneen pöydän kun Acu päätti puskea voimalla läpi...pöydän jalka antoi periksi.:) Toipumista ja toivottavasti nähdään sitten keväämmällä täällä meillä!:) T: Vihdin poppoo!

    VastaaPoista
  4. Kiitos paranemisen toivotuksista kaikille! Enköhän minä tästä aika pian toivu ihan ennalleni, tai siis ainakin melkein.

    VastaaPoista