perjantai 26. helmikuuta 2016

Yöllinen tiedustelija, osa II

Tänään aamuyöllä minä tein sen taas: rikoin sääntöä. Minua ei vaan nukuttanut enää, minulla oli tylsää ja päätin taas tutkia, millaista makuuhuoneessa on. Sipsuttelin siellä hyvän tovin, ennen kuin emäntä huomasi, että olen luvattomilla teillä.
Kun emäntä nousi hätistelemään minua olohuoneen puolelle, ilahduin niin paljon, että aloin huohottamaan ja tepastelemaan nopeasti. Minusta oli niin kivaa, että emäntä oli vihdoin hereillä. Sipi säesti olohuoneen puolella niin äänekkäästi, että emäntä ajatteli että jommallakummalla on oikeasti kova tarve päästä pihalle. Menimmekin pikavauhtia ulos, emäntä heitti yöpuvun päälle vain toppatakin. Mutta ei meillä mitään hätää ollut. Halusimme vain seuraa, aamu alkoi jo melkein sarastaa, ja meistä tuntui, että on aika tehdä jotain hauskaa eikä vain nukkua. 
Tätä temppua ei varmaan kannata kokeilla hirveän usein, muuten se ei sitten tosipaikan tullen ehkä enää toimikaan. Täytyy vaan toivoa, ettei kummallakaan meistä mene maha löysäksi lähiaikoina. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti