sunnuntai 24. toukokuuta 2020

Kasvattajalle kiitos

Minä olen ollut muutaman päivän sairaana. Kauhea vatsatauti alkoi keskiviikon ja torstain välisenä yönä. Minun vatsani oli aivan sekaisin ja jouduin käymään ulkona ripulikakalla kahden tunnin välein. Lopulta takapää oli niin kipeä kaikesta äkistämisestä ja kakkaamisesta, että ulostin veren sekaista ripulia.

Isäntäväki oli minusta hyvin, hyvin huolissaan. Olen jo niin vanha, että kaikenlaiset krempat voivat oikeastaan olla kohtalokkaita.

Oloni pysyi kurjana myös seuraavana päivänä, enkä syönyt muuta kuin riisivelliä. Olin rättiväsynyt ja koko päivä meni oikeastaan nukkuessa. Onneksi sentään pystyin juomaan vettä, niin nestetasapainoni pysyi kunnossa enkä joutunut lähtemään eläinlääkäriin. Kasvattaja neuvoi puhelimessa hakemaan apteekista Promax vet -nimistä lääkettä. Se on voimakas probiootti joka suojelee vatsaa. Se on lisäksi hyvin herkullisen makuiseksi tehty, joten kuuri on mukava syödä. Lääke tepsi nopeasti: ripuli loppui jo seuraavana päivänä ja oloni alkoi pikkuhiljaa paranemaan. Kasvattajani Tiina tietää aina parhaat vinkit!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti