maanantai 26. heinäkuuta 2021

Lammaspaimenena

Pääsin kokeilemaan ihan uutta juttua eilen. Olin nimittäin kasvattajan järjestämässä paimennustapahtumassa! Ensin minua jännitti, mihin ihmeen paikkaan ollaan tultu ja ketä kaikki muut koirat ovat. Kaikki olivat samannäköisiä kuin minä, mutta en tuntenut oikein ketään ennestään. 

Sitten näin ne lampaat. Ne haisivat omituiselle, mutta mielenkiintoiselle. Pääsin lammasaitaukseen emännän kanssa ja siellä oli noin 6 lammasta. Minä olin remmissä tietenkin, koska olin ekaa kertaa paimentamassa. Se oli tosi kivaa! Huikeaa, että pystyn ohjaamaan lampaita minne haluan, kun kuljen niiden perässä ja katson niitä silmilläni. 

Kävin kolme kertaa lampailla. Ensimmäinen kerta meni tosi hyvin ja toinenkin oli hieno suoritus minulta. Kolmannella kerralla aloin olla aika väsynyt jo, koska oli pitkä päivä ja tosi kuumakin. Tämmöisten uusien asioiden opettelu on rankkaa puuhaa. 

Emäntä kyllä innostui tästä, kun olin niin taitava. Ehkä pääsen joskus uudestaankin paimentamaan. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti