keskiviikko 29. syyskuuta 2021

Maarian altaan lenkki

Eilen oli kaunis aurinkoinen syyspäivä ja emäntä keksi, että minun on aika päästä käymään Maarian altaalla. Sipi on tietysti käynyt siellä monta kertaa, mutta minulle tämä oli ensimmäinen kerta. Nyt olen jo niin iso, että saan lähteä pidemmillekin lenkeille mukaan. Maarian altaan lenkki on noin 6 km ja jaksoin sen aivan hienosti.


Olen jo melkein Sipin kokoinen! Sipi on minua voimakkaampi ja vahvempi, mutta koko ajan minä saan lisää massaa ja pian olemme yhtä vahvoja.


Päivät ovat nykyään paljon lyhyempiä kuin ennen ja pimeä kestää kauemmin kuin valoisa aika.


Emäntä on ostanut minulle typerän flexi-taluttimen, koska en muka muuten pysy lähellä. Sipi saa olla usein vapaana, koska hän tottelee eikä lähde kauas, mutta minä saatan tehdä pidempiäkin itsenäisiä lenkkejä jos olen kokonaan vapaa. Siksi olen nykyään usein flexissä. Saan mennä hiukan vapaammin, mutta en kuitenkaan pääse karkuun. Minusta se on ihan typerää. 

Maarian altaalla on kuulemma melkein aina kuraista ja niin oli tälläkin kertaa. Onneksi parkkipaikalle mennään joen yli, ja siinä joessa voi myös uida jos on oikein kurainen. Sipi tietenkin kävi pulahtamassa, jotta tassut ja massu puhdistuivat. Minäkin vähän kahlasin, vaikken ollutkaan niin likainen kuin Sipi. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti