sunnuntai 15. toukokuuta 2022

Lentokentällä harjoittelemassa

Lähdin lauantaina aamulla tosi aikaisin isäntäväen kanssa lentokentälle. Sipi jäi kotiin nukkumaan, koska hän ei niin kauheasti nauti automatkailusta. Minun oli tarkoitus tutustua uuteen jännittävään paikkaan, ja jos Sipi olisi ollut mukana, ei minun harjoittelustani olisi tullut mitään.

Lentokentällä oli melko hiljaista aikaisin lauantaiaamuna. Joitakin ihmisiä kulki laukkujensa kanssa eri paikkoihin ja minä ihmettelin kaikkia outoja hajuja. En oikein aluksi tiennyt, ollaanko sisällä vai ulkona, mutta päättelin sitten että ollaan sisällä, enkä tehnyt pissoja minnekään. 

Olin hetken aikaa kytkettynä tolppaan, kun isäntäväki kävi kioskilla. Minä odottelin rauhallisena ulkopuolella ja katselin ohikulkijoita. Eräs aasialaisen näköinen mies ihastui minun ulkonäkööni ja otti minusta valokuvia. 

Kaikenkaikkiaan harjoitus meni hyvin. Käyttäydyin rauhallisesti ja kiltisti, enkä hermostunut, vaikka mentiin portaita tai kun vieraita ihmisiä kulki ohitseni läheltäkin. Menimme myös maisemahissillä, josta näki ulos.


Harmikseni isäntä lähti sieltä eri suuntaan joidenkin porttien läpi, ja emäntä ja minä jäimme kahdestaan. Vielä ennen lähtöään isäntä antoi minulle pienen herkun, jottei minulle tulisi paha mieli. 

Kun isäntä oli mennyt, emäntä ja minä menimme takaisin autoon ja ajoimme kotiin. Sipi olikin siellä jo valmiina aamulenkille. Kello oli vasta kahdeksan, mutta oli jo ehtinyt käydä Helsingissä. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti