sunnuntai 11. syyskuuta 2022

Saaristopäivä

Syksyn toinen retkipäivä oli päiväreissu saaristoon, tarkemmin sanottuna Öröseen. Sipi on käynyt siellä ennenkin, vuonna 2014 Villan kanssa. Tällä kertaa matkaseura oli parempaa, Sipillä siis, kun minä olin mukana. 

Matka alkoi veneretkellä Kasnäsistä. Alukseen oli hauska mennä eikä minua pelottanut yhtään. Samalla retkellä sattui olemaan Sipin vanha tuttu Bingo, ja se olikin vähän hankala juttu sillä minulla oli juoksut! Onneksi Bingo pysytteli veneen alakerrassa ja me menimme yläkertaan ulkokannelle. 


Perillä Örössä kävimme ensin vähän kävelemässä ja ihmiset menivät suoraan ruokalaan lounaalle. Sipi ja minä odottelimme pihalla sen aikaa. 


Sitten lähdimme kiertämään saarta. Löysimme toinen toistaan upeampia uimapaikkoja. 


Sää oli aivan loistava ja oli hyvä päivä olla ulkona meren äärellä. 


Sipi pyysi koko ajan lupaa mennä uimaan. 


Aurinko vaan porotti täydeltä taivaalta ja kalliot olivat aivan lämpimät.


Minä istuin merimaiseman eteen, jotta ihmiset voivat ihailla myös minua. 


Sipiä huolestutti, tuliko meistä otettua tarpeeksi valokuvia. 


Hän halusi varmuuden vuoksi vielä yhden, jossa hän poseeraa yksin. 


Sitten jatkoimme matkaa. Tämä riippusilta on uusi ja aika jännittävä. 


Eteläkärjessä istuimme penkille levähtämään. 


Ja sitten taas jatkoimme matkaa. Emäntä pelkäsi, että saaressa on paljon käärmeitä, ja olihan niitä. Me näimme yhden kyyn ja kolme rantakäärmettä. Onneksi ei sattunut mitään. 


Kahlasin taas onnellisena.


Koko päivän ulkoilusta tulee kova jano. Onneksi vesikuppi oli mukana. 


Iltapäivällä meidän piti lähteä kotiin. Jouduimme vielä poseeraamaan kyltin edessä, kun odottelimme yhteysalusta. 


Minua väsytti niin paljon, että kävin veneessä samantien nukkumaan. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti