torstai 19. kesäkuuta 2014

Örön reissu

Viime sunnuntaina lähdimme merelle koko päiväksi. Mehän olemme olleet merellä jo useasti, mutta emme koskaan ihan koko päivää.
Alkumatkasta meillä oli paljon virtaa ja halusimme vain kävellä kannella tutustumassa kaikkiin retkellä oleviin ihmisiin. Minne menimmekin, oli vastassa silityksiä ja taputuksia. Minusta todella tuntui siltä, että kaikki pitivät meistä.
Emäntä joi kahvia, mutta me saimme vain vettä.

Jossain vaiheessa alkoi väsyttää, ja otin torkut kannella.

Perillä pääsimme uimaan! Minä kahlasin pitkälle, enkä antanut Sipin hakea yhtään keppiä.

Sipi tyytyi juomaan merivettä janoonsa.

Menimme myös toiselle rannalle ja siellä Sipi nuuhki rantahiekkaa tärkeän näköisenä.

Minä hain taas keppejä merestä. Ihmiset katsoivat haltioissaan, kun menin aallokkoon rohkeasti. Kaikki ottivat minusta kuvia.

Kävimme myös kävelyllä metsäpoluilla. Aurinko paistoi ja oli lämmin.

Sipi odotti, että joku olisi avannut kasarmin oven.

Kävimme myös kallioilla ihailemassa tykkiä. Minä asetuin saaristomaiseman eteen, jotta ihmiset voivat ihailla myös minua.

Paluumatkalla laivassa meitä väsytti todenteolla. Sipikin rauhoittui nukkumaan pöydän alle.

Koko paluumatkan torkuimme kannella. Sipi välillä rapsutteli leukaansa takajalalla.

Meillä oli hieno reissu saaristossa. Ei löydetty yhtään kyykäärmettä. Punkkejakin oli vain kaksi Sipin turkissa, minussa ei yhtään.