torstai 24. marraskuuta 2022

Lonkkakuvauksissa

Eilen tapahtui outoja asioita. Ensinnäkin koin elämäni suurimman pettymyksen, kun en saanut päiväruokaa lenkin jälkeen. Sipi söi hyvällä ruokahalulla, mutta minun kuppini oli tyhjä! Minulla meinasi mennä kuppi nurin. 

No sitten emäntä lähti minun kanssani autolla ajamaan ja matkan määränpää oli Espoossa. Siellä tapasin sisaruksiani ja puolisisaruksiani sekä kasvattajani Tiinan. Ensin minun silmiin laitettiin outoja tippoja ja näköni muuttui hieman omituiseksi. Sen jälkeen joku täti katsoi silmiini kirkkalla lampulla ja sanoi jotain, että hyvältä näyttää. 

Samaan syssyyn peppuuni pistettiin piikki ja kotvan kuluttua minua alkoi väsyttää armottomasti. En pystynyt enää edes seisomaan paikallani vaan minun oli pakko mennä maahan makaamaan. Kuulin etäisesti, että emäntä oli siinä lähellä koko ajan ja muitakin ihmisiä ja koiria oli paikalla. 

Sitten minut kannettiin kuvaushuoneeseen, jossa minua väänneltiin ja käänneltiin ja otettiin kuvia. Se tuntui oudolle, mutta ei sattunut.

Lopulta sain toisen piikin peppuun ja aloin voimaan paremmin. Kävelin itse autolle, vaikka se tuntuikin tassuissa hiukan huteralle. Autossa sain päälleni Villa-tädin vanhan toppatakin, ettei minulle tulisi kylmä. 

Ajoimme kotiin ja siellä jatkoin nukkumista omassa pedissä. Sipi oli aivan innoissaan kun minä palasin kotiin, mutta minä en jaksanut yhtään mitään. Isäntä laittoi sinisen fleece-huovan päälleni ja nukuin sen alla aamuun asti. 

Tänään olen voinut ihan normaalisti.

Kuulemma viralliset tuloksetkin tulivat jo: lonkat ovat B-A ja kyynärät 0. Silmätkin ovat puhtaat. Minähän en noista mitään ymmärrä enkä välitä, mutta kasvattajalle ne ovat tärkeitä kirjamia. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti