keskiviikko 27. joulukuuta 2023

Joulun vietto

Tänä vuonna vietimme joulua ensin kotona ja sitten Lahdessa. 
Jouluaattona pääsin emännän kanssa pitkälle privaattilenkille parhaaseen aikaan, eli juuri silloin kun useimmissa perheissä vierailee joulupukki tai syödään joulupäivällistä. Metsässä ei siis ollut ketään muita kuin emäntä ja minä - paitsi tietysti kaikki metsän eläimet. 
Sipi pääsi omalle vähän lyhyemmällä privaattilenkille. 
Illalla kävimme tietysti joulusaunassa. Minä menin ylälauteille isäntäväen kanssa ja nautin lämmöstä. Sipikin olisi varmasti mieluusti saunonut, mutta hän ei oikein jaksa kömpiä lauteille.

Joulupäivänä ajoimme Lahteen. Matkalla pysähdyimme Märkiön grillin kohdalla pitämään taukoa, niin kuin lähes aina. Siellä on kivat ulkoilumaastot ja kesällä siellä voi myös uida. Nyt järvi oli jäässä ja arvatkaa mitkä jäljet näimme jäällä! Suden! Ne olivat tosi isot tassunjäljet ja ne haisivat selkeästi villieläimelle. Sipi ja minä nuuhkimme niitä todella kiinnostuneina. Sutta ei onneksi kuitenkaan näkynyt enää. 

Lahdessa meitä odotti "serkkumme" Haru, joka on nyt 7 kk vanha. Me tulimme oikein hyvin juttuun keskenämme, pääasiassa siksi että Haru väisti meitä. Minä olisin niin kovasti halunnut riehua sen kanssa, mutta kuulemma olen liian iso ja leikkini ovat liian rajuja. Onneksi sentään Sipi ymmärtää minun huumorintajuani.


Pääsimme yhdessä kävelylle monta kertaa. Lahdessa oli paljon lunta ja mukava talvisää.
Sisällä menimme monta kertaa salaa sohvalle makoilemaan, vaikka se on oikeasti kiellettyä. Toivottavasti kukaan ei nähnyt.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti