sunnuntai 29. syyskuuta 2024

Retkipäivä Teijon kansallispuistossa

Tänään pääsin emännän kanssa Teijon kansallispuistoon Matildanjärven kierrokselle. Mukana retkellä olivat Nipsu ja Kumu. Minä niin tykkään Kumusta! Meillä on täsmälleen samanlainen huumorintaju ja olemme samalla aaltopituudella, vaikka hän onkin minuun verrattuna ihan pikkukoira. Me huudamme toisillemme tosi kovaan ääneen koko ajan ja hyökkäilemme toistemme kimppuun. Mutta se on tietenkin vain meidän tapa leikkiä. 


Korkealla kallion päällä otimme tietysti valokuvia. Kumu ei meinannut tulla kuvaan ollenkaan ensin, mutta kyllä hän sitten suostui tulemaan minun viereeni. Maltoimme olla hetken riehumatta, kun meitä kovasti komennettiin.


Sitten Nipsukin tuli vielä samaan kuvaan! Olen onnekas, kun minulla on tällaisia ihania kavereita. 


Taukopaikalla riehuimme niin kauheasti, että siitä metelistä ei meinannut tulla loppua ollenkaan. Sitten meidät komennettiin eri paikkoihin ja sain hetken levättyä. Katselin järvelle haaveilevasti ja pohdin elämän suuria kysymyksiä.


Pitkospuut olivat aika liukkaita ja liikkeellä oli paljon ihmisiä. Vähän väliä joku tuli vastaan. Tapasimme myös monta kivaa koiraa. 


Ilma oli mitä parhain, aurinko paistoi eikä ollut liian kylmä. Saimme muutaman pienen sadekuuron niskaan, mutta ei se haitannut meidän menoa. 
Minä kahlailin ja hörpin juotavaa aina kun pääsin veden äärelle. Kumu seurasi minua melkein minne vaan. 

Kylläpä oli mukava päivä ja olin erityisen iloinen siitä, että sain riehua Kumun kanssa. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti