torstai 5. marraskuuta 2020

Viikonloppu Valpperissa

Viime viikonloppuna olimme mökkeilemässä Valpperissa. Minä en ollut ennen käynyt siellä, eikä ollut Sipikään. Ensin tapasimme tilan kissan, joka ei arvostanut lainkaan sitä, että me tunkeuduimme hänen reviirille. Kissa meinasi käydä meidän päälle ihan oikeasti, mutta onneksi välikohtauksesta selvittiin ilman naarmuja. Kissa joutui sitten loppuajaksi navettaan ja me saimme olla pihalla vapaasti. Siellä oli myös hanhia ja muita isoja lintuja, mutta emme onneksi nähneet niitä läheltä. 

Iltapäivällä paikalle saapui myös vanha tuttumme Miska. Minä ja Miska emme oikein välitä toistemme seurasta, mutta minä olen jo sen ikäinen etten jaksa kohkata. Niinpä annoin Miskan vähän räyhätä ja kävelin vaan tyynesti tilaanteesta pois. Miska on kyllä siitä hauska kaveri, että meidän ei tarvitse juurikaan seurustella ja silti tiedämme toisistamme ihan riittävästi. 

Yöllä minä nukuin isäntäväen makuuhuoneen lattialla omassa pedissäni. Tosin lattiatilaa oli niin vähän, että oikeastaan sinne ei mahtunutkaan muuta kuin minun peti. Sipi nukkui isäntäväen sängyssä, mutta minä en jaksanut hypätä sinne. Yön aikana valuin omasta pedistäni lattialle sängyn alle, ja yhtäkkiä huomasin, että olen siellä ahtaassa tilassa enkä mahdu kääntämään kylkeä. Rupesin selvittelemään tilannetta kauhealla kolinalla ja lopulta isäntä heräsi ja auttoi minut pois sieltä takaisin omaan petiini. 

Aamulla kävimme vielä ulkoilemassa Miskan kanssa ja sitten pakkasimmekin tavarat ja lähdimme kotiin. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti