lauantai 12. maaliskuuta 2022

Retki Teijon kansallispuistoon

Kauniit kevätsäät jatkuvat ja on mahdotonta olla vain sisällä. Tänään menimme Teijon kansallispuistoon kavereiden kanssa. Retkellä mukana olivat Nipsu ja Kumu.

Aiemmin olemme käyneet Matildanjärvellä, tai siis Sipi on käynyt Villan kanssa. Minä olen vielä niin nuori, etten ole ehtinyt sinne. Joka tapauksessa tänään kiersimme Onnelannummen reitin. 


Aurinko porotti taivaalta ja meillä oli kevättä rinnassa. Kumu oli kasvanut viime näkemältä ja meillä oli hyvin paljon asiaa toisillemme. Minä ja Kumu räksytettiin kovaan ääneen ja härnäsimme toisiamme koko ajan. Leikkiä se tietysti vain oli. 
Nipsu pysytteli etäällä meistä, mutta Sipi koitti koko ajan saada minun huomion itselleen. Sipi ei pidä siitä, että leikin muiden kanssa. 


Polku kiemurteli metsässä ja järven rannassa ja välillä kävimme jäälläkin riehumassa ja syömässä keppejä.


Kumu ja Sipi ja minä jahtasimme toisiamme aivan hulluina, leikistä ei meinannut tulla loppua lainkaan.

Loppumatkasta Kumu väsähti, hänhän on vasta 10 kk vanha. Sipi ja minä riehuimme vielä pehmeässä lumessa aivan villeinä. Lopulta autolla olimme kuitenkin salaa tyytyväisiä, kun pääsimme lepäämään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti