perjantai 2. huhtikuuta 2021

Yksinoloharjoitus

Jouduimme tänään olemaan yksin kotona pari tuntia Sipin kanssa, kun isäntäväki oli asioilla. 

Olenkin jo aiemmin kertonut, että täällä kotona on kaksi huonetta, jonne en saa mennä: isäntäväen työhuone sekä makuuhuone. Työhuoneeseen Sipi saa mennä, mutta minä en. Makuuhuoneeseen emme saa kumpikaan mennä.

No, kun isäntäväki oli lähtenyt ja olimme kahdestaan kotona, minä menin heti ensimmäisenä makuuhuoneeseen ja hain isäntäväen sängyltä vähän vaatteita; housuja ja sukkia. Vein ne eteiseen ja tein niihin reikiä uusilla, terävillä hampaillani. 
Sitten menin muina pentuina työhuoneeseen ja aloin penkoa roskista. Siellä oli ihania rapisevia käärepapereita ja muitakin roskia, joita levittelin eteiseen, takkahuoneeseen ja kodinhoitohuoneeseen. Esimerkiksi suklaalevyn hopeapaperista tykkäsin paljon ja silppusin sen ihan pieneksi ja sirottelin palasia vähän joka puolelle.

Minä olen aina ollut vähän kateellinen Sipille, kun hänellä on työhuoneen pöydän alla ihana lampaantalja, jolla hän lepää päivisin kun hän on työhuoneessa ja minä en saa sinne mennä. No, nyt päätin laittaa taljan silpuksi. Nyhdin siitä pieniä tukkoja ja revin koko taljan aivan riekaleeksi. Taljan palasia levittelin myös ympäriinsä. 

Kun isäntäväki tuli kotiin, olin aivan poikki kaikesta touhuamisesta. Kyllä minua tietysti vähän hävetti, kun he kysyivät minulta mitä ihmettä olen tehnyt. Ehkä se olikin huono idea ylipäänsä, että minä sain olla vapaana asunnossa. Yleensä olen ollut omassa huoneessani portin takana, mutta kaipa he ajattelivat että olen jo kyllin iso ja osaisin käyttäytyä. Minusta oli kivaa olla Sipin kanssa kotona ja touhuta, mutta luulen, että jatkossa en saa olla näin pitkiä aikoja vapaana. Se on kyllä tylsää, että isäntäväen huumori loppui näin lyhyeen. 

1 kommentti:

  1. Fiksu pentu näköjään olet, mutta koetahan oppia pitämään säännöistä kiinni!

    VastaaPoista