tiistai 17. syyskuuta 2013

Tassuhaava

Sunnuntaina minulle sattui tassuonnettomuus. Jahtasin Sipiä metsässä niin kuin niin monet kerrat aikaisemminkin, ja yhtäkkiä tassuuni osui joku terävä. Kiljaisin, mutta jatkoin Sipin jahtaamista. Juoksimme vielä hyvän tovin, kunnes isäntäväki huomasi, että tassustani tippuu verta. Olin ilmeisesti astunut lasinsiruun tai muuhun terävään.



Minut kiidätettiin Turun Tuhatjalkaan päivystykseen, jossa todettiin, että tassu pitää tutkia kunnolla ja sen takia minut nukutettiin. Herättyäni kuulin, että tassussa oli 3,5 cm pitkä haava ja se oli ommeltu kiinni. Lisäksi varpaankoukistajan jänne oli poikki ja se pitäisi ommella seuraavana päivänä ortopedillä. Jalkaa särki vietävästi.
Maanantaina olin kuitenkin aika reipas, vaikka tassu olikin paketissa. Saimme ajan ortopedille tiistaiaamuksi. Ortopedi tutki jalan ja sanoi, ettei kannata leikata. Katkennut jänne on kuulemma niin pieni, ettei leikkaamisesta ole huomattavaa hyötyä. Varpaiden asento ei ollut muuttunut, joten toivun tästä kyllä, kunhan saan lepoa ja tassuside vaihdetaan riittävän usein. Minullahan on myös antibioottikuuri ja lisäksi saan kipulääkettä.
Olen aika masentunut. En ymmärrä, miksi Rekku ja Sipi pääsevät lenkille, mutta minun pitää jäädä kotiin. Toisaalta käveleminen kyllä sattuu, varsinkin kun sidettä vaihdetaan.



Tikkien poisto on ensi viikon lopulla, toivottavasti silloin on parempi olo jo.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti