tiistai 14. toukokuuta 2019

Terveisiä sairastuvalta

Viime viikko oli ihan kamala. Ensin sekä emäntä että isäntä lähtivät reissuun eri puolille maailmaa ja me menimme siksi aikaa hoitolaan.
Aluksi minä olin vain vähän allapäin siitä, että jouduimme hoitolaan, mutta yhtäkkiä minulle tulikin todella huono olo. Ruoka ei maistunut enkä suostunut syömään ollenkaan. Siinä jäi tietenkin lääkkeetkin saamatta, kun ne oli sekoitettu ruokaan. Sitten minä aloin oksentamaan ja olin todella väsynyt.
Seuraavana päivänä minulla oli kuitenkin jo parempi olo ja illalla isäntä tulikin jo hakemaan meidät kotiin.
Mutta sitten tämä mahatauti olikin Sipillä! Isäntä käytti meitä normaalisti aamulenkillä ja me olimme aivan reippaita. Kun isäntä tuli kotiin iltapäivällä, olikin aivan toisenlainen meininki! Mahatauti oli yllättänyt Sipin ja kakkaa oli takkahuoneessa joka puolella: matolla, sängyllä, fudiksen päällä, lattialla, tyynyillä ja seinässäkin.
Sipi-parka ei voinut sille mitään, että maha oli aivan löysällä. Isäntä pesi kaiken huolella ja laittoi matot ja tyynyt pyykkiin. Seuraavana yönä Sipin piti käydä kykkimässä pusikossa pari kertaa. Ja vielä pari seuraavaakin vuorokautta meni surkeissa merkeissä maha kuralla.
Saimme ruuaksi riisiä ja jauhelihaa. Minä tosin sain myös nappuloita, koska olin jo terve. Sipi oli pari päivää erikoisdieetillä, mutta nyt hänkin saa jo normaalia ruokaa.
Ja voi että nyt on mukava olla, kun vatsa toimii molemmilla normaalisti ja energiat alkaa palautua! Kävimme tänään Nipsun kanssa Kullaavuorella kävelyllä ja meillä oli niin hauskaa! Riehuimme hurjasti, koska oli vaan niin hyvä olla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti