maanantai 10. kesäkuuta 2019

Veriripulissa

Juuri kun olimme palanneet matkalta kotiin, oli aika lähteä uudestaan reissuun. Isäntäväki lähti tällä kertaa matkaan ilman meitä ja me menimme tuttuun hoitolaan pariksi päiväksi.

Kaikki meni aluksi ihan hyvin, mutta sitten minua alkoi taas hermostuttamaan. Aloin stressata ulkona vallitsevaa hellettä ja koirahoitolan elämää. Vatsani meni aivan löysälle. Jopa niin löysälle, että verensekaista ripulia lensi huoneemme seinille ja meidän peteihin, jopa Sipin päälle.

Koirahoitajat säikähtivät pahemman kerran ja soittivat heti eläinlääkärille. Veriripuli voi olla tosi vaarallinen kuulemma. Olin kuitenkin aika pian jo paremmassa kunnossa - vatsani alkoi toimia paremmin ja olin koko ajan virkeä. Yleiskunto oli ihan hyvä ja söin ruokaakin ja join vettä.

Onneksi aika pian emäntä tuli jo hakemaan meidät kotiin. Kotona olin tosi väsynyt ja nukuin paljon. Sipi oli myös väsynyt, niin kuin me aina olemme kun palaamme hoidosta kotiin ja voimme rentoutua kunnolla.

Seuraavana yönä jouduin käymään pihalla kakalla. Aamulla kakassa oli vielä kirkasta verta, mutta vatsa toimi muuten normaalisti. Iltapäivällä verta ei enää ollut. Ilmeisesti veri oli peräisin ärtyneestä peräsuolesta. Niin voi joskus käydä, kun vatsa menee sekaisin.

Taisimme siis selvitä säikähdyksellä. Itsehän olin koko ajan suhteellisen hyvävointinen ja käyttäydyin muuten normaalisti, joten tilanne ei ollut minusta niin paha.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti