torstai 6. helmikuuta 2020

Talvikelit

Vihdoin meille on tullut vähän lunta ja pakkasta. Minä niin tykkään, kun ulkona on kuivaa ja turkki pysyy puhtaana. Eilen illalla maahan oli jopa satanut vähän lunta! Arvatkaa ilahduimmeko!

Tykkään kovasti talvisäästä, mutta siinä on se huono puoli, että minua alkaa paleltaa niin helposti. Siksi en vastustele, vaikka emäntä laittaa minulle paksun ulkoilutakin, vaikka pakkasta olisi vain 5-10 astetta. Aikaisemmin olin niin säänkestävä, että tarvitsin takkia vain tosi kovilla pakkasilla, mutta nyt minusta on ihanaa lämmitellä paksun takin sisällä. Ei haittaa viima ja pakkanen, kun on toppatakki suojana.

Sisällä hakeudun usein takkahuoneen sohvalle siihen kohtaan, mihin ilmalämpöpumppu puhaltaa lämmintä ilmaa. Toinen hyvä suosikki on oma petini, jossa on korkeat reunat ettei kylmä ilma pääse sinne. Joskus emäntä laittaa päälleni lampaantaljan ja silloin voin olla pedissä vaikka kuinka kauan. Kun nousen sieltä, olen ihan lämpöinen ja pehmeä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti