lauantai 14. maaliskuuta 2009

Ahkera askartelija

Olen koko pienen ikäni ollut kiinnostunut askartelusta. Yleensä harrastan sitä vapaa-ajallani, eli silloin kun olen joko yksin tai Rekun kanssa kaksin kotona. Kun kissa on poissa, hiiret hyppivät pöydillä!

Olen tällä hetkellä erikoistumassa mattojen parissa työskentelyyn.





Kuten huomaatte, tassuntaitoni ovat vasta kehittymässä, ja matot kaipaavat vielä viimeistelyä.

Toinen tämänhetkinen kiinnostuksenkohteeni ovat kengät. Jos nauhalliset kengät ovat näkösällä, voitte olla varmoja että saan hetkessä napsittua nauhat ainakin kahteen, usein jopa neljään osaan. Myös kengät muut osat kelpaavat tarvittaesssa.
Siltä varalta, että kengät on piilotettu kaappiin, olen opetellut avaamaan liukuovia. Yhdet uudelleenmuotoilemani kengät heitettiin valitettavasti roskiin ennen kuin ehdin valokuvata niitä.


Aikaisemmin mainittu suihkuverhon muotoilu kiinnostaa edelleen, mutta työtäni on vaikeutettu nostamalla verho pois ulottuviltani. Tämän verran olen kuitenkin saanut aikaiseksi:

Työ on vielä kesken, kuten kuvasta näkyy.

Olen toki askarrellut paljon muutakin, kuten kengän pohjallisia, mainoslehtiä, kokonaisia vessapaperirullia ja tietokoneen kuulokkeita.

4 kommenttia:

  1. Voi sinua Villa. Ehkä on parasta, että ilmoittaudut matonkorjauskursseille pikapuoliin. Ilmottaudu netissä, niin kukaan ei tiedä, että olet koira.
    No ehkä askarteluvietti pikkuhiljaa helpottaa, kun ikä ja ymmärrys karttuu, muuten koti alkaa varmaan näyttää modernilta revinnäistyöltä.

    VastaaPoista
  2. Tuo onkin hyvä idea, kiitos vaan! Myydäänköhän eläinkaupassa tassuilleni sopivia ompeluvälineitä?

    VastaaPoista
  3. Hei Villa!
    Oot ihan yhtä hyvä käsitöissä ku mie pienenä! Älä vain lopeta tuota harrastustasi, sillä kun sen kerran lopettaa, niin sitä ei tahdo enää oppia uudestaan. Minulle kävi juuri näin. Emäntä kielsi ja esti kaikki harrastusmahdollisuudet käsitöiden parissa ja niin sitten olen kokonaan unohtanutkin miten niitä pystyttiin tekemään. Pidä siis taito tallella ;)

    Terveisin Giara the Giaranaattori, sekä sen valkoinen pikkusisko Wanda + omistaja Henna :)

    VastaaPoista
  4. Hyvä, kiitos vinkistä! Täytyykin tästä mennä heti ylläpitämään askartelutaitoja. Lelukori voisi olla hyvä kohde, rottinkityöt ovat kuulemma tänä keväänä kuuminta hottia.

    VastaaPoista